WhatsApp’a reklamlar geliyor: Sohbet gibi reklam

WhatsApp, Reklam Planlarını Hayata Geçiriyor

WhatsApp, uzun zamandır tartışılan reklam planlarını uygulamaya koymaya başlıyor. Meta bünyesindeki mesajlaşma uygulaması, gizlilik ve uçtan uca şifreleme gibi temel güvenlik ilkelerinden ödün vermeden, artık belirli bölümlerde reklamlara yer verecek.

Şirketin açıklamasına göre, WhatsApp kullanıcılarının birçoğu kademeli olarak reklamlarla karşılaşacak. Ancak bu değişiklik şimdilik sadece “Güncellemeler” sekmesini aktif olarak kullananları ilgilendiriyor. Uygulamayı sadece kişisel mesajlaşma için kullananlar reklam görme konusunda endişelenmeyebilir. Ancak WhatsApp, günde yaklaşık 1,5 milyar kullanıcının bu bölümü aktif olarak kullandığını belirtiyor. Eskiden daha çok arkadaş durumlarını görmek ve ilgi çekici kanalları keşfetmek için kullanılan bu sekme, şimdi kanal yöneticileri ve işletmeler için bir büyüme ve tanıtım alanına dönüşüyor.

Yeni reklam sisteminde WhatsApp, kullanıcıların favori kanallara abone olmalarını teşvik edecek tanıtımlar sunacak. Bazı kanallar daha öne çıkarılacak ve “Güncellemeler” sekmesindeki Durum kısmına da reklamlar entegre edilecek. Şirket, bu yeni sistemin kullanıcıların işletmelerle etkileşim kurmayı daha kolay ve doğal hale getireceğini iddia ediyor.

Tabii ki en önemli soru gizlilik konusu. WhatsApp, bu reklam sisteminin kullanıcı verilerini kötüye kullanmayacağını vurguluyor. Özel mesajlar, yapılan aramalar, sohbetlerde paylaşılan konumlar, rehberdeki kişiler veya arkadaşlarla olan gruplar reklam hedeflemesi için kullanılmayacak.

Reklamların gösterilme nedenlerine ilişkin veriler oldukça sınırlı tutulacak. WhatsApp, temel hesap bilgileri, kullanılan cihaza ilişkin genel teknik bilgiler, genel konum bilgileri gibi bilgiler ve “Güncellemeler” sekmesindeki etkileşimleri göz önünde bulundurarak reklam içeriklerini şekillendirecek.

Ayrıca şirket, Meta ile kişisel bilgi paylaşmadığını, hassas verilerin anonimleştirildiğini ve kullanıcıların deneyim üzerinde her zaman söz sahibi olduğunu belirtiyor. Meta’nın iş modeli düşünüldüğünde, şirketin gelirinin %98’i reklamlardan elde ediliyor. Dolayısıyla WhatsApp’ın bu modele entegre olması şaşırtıcı değil. Ancak bu geçişin kullanıcı alışkanlıklarını nasıl etkileyeceği zamanla anlaşılacak.

Related Posts

Elon Musk dünyanın sonunu neyin getireceğini tahmin etti!

Teknoloji dünyasının en etkili isimlerinden Elon Musk, bu kez gezegenin geleceğiyle ilgili çarpıcı bir uyarıda bulundu. Bosch Connected World konferansında konuşan Musk, yapay zekâ ve enerji tüketimi kaynaklı küresel bir çöküş senaryosuna dikkat çekti.

Instagram’dan kullanıcılara 4 büyük yenilik

Instagram, uzun süredir kullanıcıların talep ettiği bazı önemli özellikleri hayata geçirdiğini duyurdu.

ChatGPT için gelişmiş ses modu artık daha doğal

ChatGPT, özellikle doğal konuşma tarafında gelişme kaydetmeye devam ediyor.

Evrendeki en güçlü patlama keşfedildi

Evrenin dört bir yanında devasa gök cisimleri akılalmaz miktarda enerji salıyor. Yıldızlar nükleer füzyon reaktörleri gibi yanarken, kuasarlar Samanyolu’nun binlerce katı parlaklık yayıyor; asteroitler gezegenlere çarpıyor. Ancak Hawaiʻi Üniversitesi Astronomi Enstitüsü’nden (IfA) gökbilimcilerin keşfettiği yeni bir kozmik olay türü, bu olayların hepsini geride bırakıyor. 4 Haziran’da Science Advances dergisinde yayımlanan çalışmaya göre, evrendeki en enerjik patlamalar artık “aşırı nükleer geçişler” (extreme nuclear transients – ENT) olarak sınıflandırılmalı.

O uygulama telefonun ömrünü kısaltıyor: Teknoloji devinden kritik uyarı!

Gelişen teknoloji ile birlikte sosyal medyanın da hayatımıza girmesi telefonları deyim yerindeyse ayrılmaz bir parçamız haline getirdi ancak markası ve modeli ne olursa olsun bazı uygulamalar telefonun pil ömrünü kritik biçimde etkiliyor. Google …

Spotify yeni müzikler keşfetmenizi sağlayacak bir özellik üzerinde çalışıyor

Spotify’ın yeni özelliği test aşamasından sonra tüm kullanıcıların beğenisine sunulacak.