WhatsApp’a reklamlar geliyor: Sohbet gibi reklam

WhatsApp, Reklam Planlarını Hayata Geçiriyor

WhatsApp, uzun zamandır tartışılan reklam planlarını uygulamaya koymaya başlıyor. Meta bünyesindeki mesajlaşma uygulaması, gizlilik ve uçtan uca şifreleme gibi temel güvenlik ilkelerinden ödün vermeden, artık belirli bölümlerde reklamlara yer verecek.

Şirketin açıklamasına göre, WhatsApp kullanıcılarının birçoğu kademeli olarak reklamlarla karşılaşacak. Ancak bu değişiklik şimdilik sadece “Güncellemeler” sekmesini aktif olarak kullananları ilgilendiriyor. Uygulamayı sadece kişisel mesajlaşma için kullananlar reklam görme konusunda endişelenmeyebilir. Ancak WhatsApp, günde yaklaşık 1,5 milyar kullanıcının bu bölümü aktif olarak kullandığını belirtiyor. Eskiden daha çok arkadaş durumlarını görmek ve ilgi çekici kanalları keşfetmek için kullanılan bu sekme, şimdi kanal yöneticileri ve işletmeler için bir büyüme ve tanıtım alanına dönüşüyor.

Yeni reklam sisteminde WhatsApp, kullanıcıların favori kanallara abone olmalarını teşvik edecek tanıtımlar sunacak. Bazı kanallar daha öne çıkarılacak ve “Güncellemeler” sekmesindeki Durum kısmına da reklamlar entegre edilecek. Şirket, bu yeni sistemin kullanıcıların işletmelerle etkileşim kurmayı daha kolay ve doğal hale getireceğini iddia ediyor.

Tabii ki en önemli soru gizlilik konusu. WhatsApp, bu reklam sisteminin kullanıcı verilerini kötüye kullanmayacağını vurguluyor. Özel mesajlar, yapılan aramalar, sohbetlerde paylaşılan konumlar, rehberdeki kişiler veya arkadaşlarla olan gruplar reklam hedeflemesi için kullanılmayacak.

Reklamların gösterilme nedenlerine ilişkin veriler oldukça sınırlı tutulacak. WhatsApp, temel hesap bilgileri, kullanılan cihaza ilişkin genel teknik bilgiler, genel konum bilgileri gibi bilgiler ve “Güncellemeler” sekmesindeki etkileşimleri göz önünde bulundurarak reklam içeriklerini şekillendirecek.

Ayrıca şirket, Meta ile kişisel bilgi paylaşmadığını, hassas verilerin anonimleştirildiğini ve kullanıcıların deneyim üzerinde her zaman söz sahibi olduğunu belirtiyor. Meta’nın iş modeli düşünüldüğünde, şirketin gelirinin %98’i reklamlardan elde ediliyor. Dolayısıyla WhatsApp’ın bu modele entegre olması şaşırtıcı değil. Ancak bu geçişin kullanıcı alışkanlıklarını nasıl etkileyeceği zamanla anlaşılacak.

Related Posts

Wi-Fi’nin Sırrı Çözüldü! İsmi kısaltma sananlar yanılıyor: Gerçek bambaşka

Kablosuz internet teknolojisi Wi-Fi’yi gerçek anlamını kısaltma olarak bilenler yıllardır yanılıyor. Wi-Fi isminin hiç bir anlamı olmadığı ortaya çıktı.

Sahte baz istasyonu nedir? Android 16‘da önemli bir güvenlik önlemi olacak

Google, Android 16 kullanıcılarını sahte baz istasyonlarından koruyarak, gizli takip eden ve sahte mobil ağlara karşı önemli güvenlik prosedürleri uygulayacak.

Yapay zeka sayesinde ölen annesiyle buluştu: İlk sarılma ağlattı

Reddit’in kurucusu Alexis Ohanian, yapay zekâ ile yeniden oluşturulan ve kendisini çocukken ölen annesiyle birlikte gösteren bir videoyu sosyal medyada paylaşarak hem duygusal bir etki yarattı hem de büyük bir etik tartışmanın fitilini ateşledi.

7’li Ragbi Milli Takımları Kişinev’de sahne alacak

Moldova’daki 2025 Avrupa Trophy Serisi’nin 2. ayağında Türkiye 7’li Ragbi Kadın ve Erkek Milli Takımları mücadele edecek.

Meta ve Oakley birlikte çalıştı; yeni akıllı gözlük modelleri tanıtıldı

Meta farklı şirketlerle çalışarak akıllı ürünlerini tanıtmaya devam ediyor. Bu sefer yeni akıllı gözlükler için Oakley ile ortaklık kuruldu.

Elon Musk dünyanın sonunu neyin getireceğini tahmin etti!

Teknoloji dünyasının en etkili isimlerinden Elon Musk, bu kez gezegenin geleceğiyle ilgili çarpıcı bir uyarıda bulundu. Bosch Connected World konferansında konuşan Musk, yapay zekâ ve enerji tüketimi kaynaklı küresel bir çöküş senaryosuna dikkat çekti.