WhatsApp’a reklamlar geliyor: Sohbet gibi reklam

WhatsApp, Reklam Planlarını Hayata Geçiriyor

WhatsApp, uzun zamandır tartışılan reklam planlarını uygulamaya koymaya başlıyor. Meta bünyesindeki mesajlaşma uygulaması, gizlilik ve uçtan uca şifreleme gibi temel güvenlik ilkelerinden ödün vermeden, artık belirli bölümlerde reklamlara yer verecek.

Şirketin açıklamasına göre, WhatsApp kullanıcılarının birçoğu kademeli olarak reklamlarla karşılaşacak. Ancak bu değişiklik şimdilik sadece “Güncellemeler” sekmesini aktif olarak kullananları ilgilendiriyor. Uygulamayı sadece kişisel mesajlaşma için kullananlar reklam görme konusunda endişelenmeyebilir. Ancak WhatsApp, günde yaklaşık 1,5 milyar kullanıcının bu bölümü aktif olarak kullandığını belirtiyor. Eskiden daha çok arkadaş durumlarını görmek ve ilgi çekici kanalları keşfetmek için kullanılan bu sekme, şimdi kanal yöneticileri ve işletmeler için bir büyüme ve tanıtım alanına dönüşüyor.

Yeni reklam sisteminde WhatsApp, kullanıcıların favori kanallara abone olmalarını teşvik edecek tanıtımlar sunacak. Bazı kanallar daha öne çıkarılacak ve “Güncellemeler” sekmesindeki Durum kısmına da reklamlar entegre edilecek. Şirket, bu yeni sistemin kullanıcıların işletmelerle etkileşim kurmayı daha kolay ve doğal hale getireceğini iddia ediyor.

Tabii ki en önemli soru gizlilik konusu. WhatsApp, bu reklam sisteminin kullanıcı verilerini kötüye kullanmayacağını vurguluyor. Özel mesajlar, yapılan aramalar, sohbetlerde paylaşılan konumlar, rehberdeki kişiler veya arkadaşlarla olan gruplar reklam hedeflemesi için kullanılmayacak.

Reklamların gösterilme nedenlerine ilişkin veriler oldukça sınırlı tutulacak. WhatsApp, temel hesap bilgileri, kullanılan cihaza ilişkin genel teknik bilgiler, genel konum bilgileri gibi bilgiler ve “Güncellemeler” sekmesindeki etkileşimleri göz önünde bulundurarak reklam içeriklerini şekillendirecek.

Ayrıca şirket, Meta ile kişisel bilgi paylaşmadığını, hassas verilerin anonimleştirildiğini ve kullanıcıların deneyim üzerinde her zaman söz sahibi olduğunu belirtiyor. Meta’nın iş modeli düşünüldüğünde, şirketin gelirinin %98’i reklamlardan elde ediliyor. Dolayısıyla WhatsApp’ın bu modele entegre olması şaşırtıcı değil. Ancak bu geçişin kullanıcı alışkanlıklarını nasıl etkileyeceği zamanla anlaşılacak.

Related Posts

Glüten sandığımız kadar kötü olmayabilir

ABD’deki bir araştırma, pek çok kişinin mide sorunları için gluteni suçladığını ama bu önyargının yanlış olabileceğini ortaya koyuyor.

Elektrikli karavanla açık dünyaya açıl: Outbound PS5 yolunda

Sürdürülebilirlik ve keşif odaklı cozyvival oyunu Outbound, yakında PlayStation 5’e geliyor. Elektrikli karavanla açık dünyayı keşfedin, kaynak toplayın ve köpek dostunuzla maceraya atılın!

Tesla’dan avantaj… 1.2 milyon liraya satılıyor

Tesla’nın duyurusuna göre Model 3 araçlar İspanya’da teşvik ve Tesla Boost programıyla birlikte 25 bin euro seviyesine kadar geriliyor.

BYD’den Türkiye kararı… Üretime ne zaman başlanacak?

Çinli otomobil devi BYD’nin Manisa’da fabrika kurup üretime başlayacağı tarih beklenirken şirketten açıklama geldi.

Doğum anı ilk kez gözlemlendi: Tarih yeniden yazılacak…

Gökbilimciler, Güneş benzeri genç bir yıldızın etrafındaki gaz diskinde gezegen oluşumunun en erken anlarını gözlemlemeyi başardı. Bu tarihi keşif, gezegenlerin nasıl doğduğuna ve Güneş sistemimizin ilk günlerine dair benzersiz bilgiler sunuyor.

Bilim insanları evrenin ölüm tarihini açıkladı: ‘Büyük Çöküş’e hazır mısınız?

Yeni araştırmalar, evrenin sonsuza kadar genişlemeyeceğini ortaya koyuyor. Bilim insanları, evrenin yaklaşık 20 milyar yıl içinde çökeceğini öngörüyor. “Büyük Patlama”nın tersi olan “Büyük Çöküş” insanlığın geleceği için ne anlama geliyor?