Zorunlu eğitim

Eğitim Sistemi ve Mesleki Sorunlar

Öncelikle tüm milletimizin Kurban Bayramı’nı tebrik ediyor, Hakk’a takdim edilen kurbanların ilahi mertebeye yakınlığa vesile olmasını diliyorum. Bugün eğitim sistemimizin yol açtığı ve gittikçe sonuçları ağırlaşmaya başlayan bir soruna değineceğim.

28 Şubat sürecinde İmam-Hatip liselerinin önünü kesme çabası, zaten kötü durumda olan meslek liselerini iyice kötürümleştirmişti. İlerleyen süreçte önceki tahribatının tamiri için bir dizi düzenleme yapıldı. Bu düzenlemeler içinde en önemlisi, ilk okulun yanı sıra orta okul ve lisenin de zorunlu eğitim kapsamına dahil edildiği 4+4+4 düzenlemesidir.

Birincisi: Her şeyden önce bu sistem bir çocuğun liseyi bitirinceye kadar herhangi bir mesleki beceri kazanmasına imkan tanımıyor. Mesleki beceriler için zaten meslek liselerinin açıldığını söyleyebilirsiniz. Fakat Türkiye’de hiçbir zaman meslek liseleri hakiki anlamıyla mesleki beceri kazandıracak kıvama gelmedi.

İkincisi: Sanırım değişik dünya görüşüne sahip eğitimcilere yahut orta ve yüksek eğitimin muhtelif alanlarda hizmet eden hocalara sorsak kahir ekseriyetle Türkiye’de eğitimin zayıf karnının bilhassa lise eğitimi olduğunu söyleyeceklerdir. Orta okul eğitimi de sorunlu ama lise eğitiminin daha derin sorunları var.

Üçüncüsü: Malum olduğu üzere zorunlu eğitim modern bir vakıa ve bir çırpıda sayılamayacak kadar makul veya mazur gerekçeleri olduğu söylenebilir. Lakin bir insanın hayatının on iki yılını bu şekilde doldurmak insan haysiyetiyle ne kadar bağdaşır? Açıkçası bu, bir devletin kendi siyasi hedefleri için dahi çok uzun bir süre. Üstelik lise çağlarındaki gençlerin tamamının böylesi bir eğitim sürecine istekli ve açık olduğunu düşünmek için insan tabiatından habersiz olmak gerekir.

Kuşkusuz eğitimin sorunları, sadece bir sınav sistemi ve müfredat meselesi olarak görüldüğü sürece anlaşılamaz. Genel olarak eğitim sisteminin yapısı, hedefleri, toplumun tarihi ve temel değerleriyle ilişkisi daha derinden ele alınmalı, uygulama zafiyetleri ve genel ahlâkî sorunların eğitimdeki sonuçları hesaba katılmalıdır.

Related Posts

Zirai Don Komisyonu Manisa’da: Üzüm bağlarında incelemeler yapıldı

TBMM Zirai Don Olayını Araştırma Komisyonu üyeleri, nisan ayında meydana gelen zirai donun Manisa’daki üzüm bağlarına etkisini yerinde inceledi. Komisyon, don olayının sonuçlarını araştırmak, üretici ve ürünlerin uğradığı zararları tespit etmek ve …

Ankaralılara metro müjdesi! Projenin ayrıntılar belli oldu

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara’nın değişen dinamiklerini ve imar yapısını da dikkate alarak yeniden oluşturdukları Esenboğa Metrosu’nun yeni projesini 2 aya kadar tamamlayacaklarını duyurdu.

OYAK enerjide büyüyor: Almanya merkezli Steag Power’ın İSKEN’deki yüzde 51 hissesini satın alıyor

OYAK, Almanya merkezli Steag Power GmbH’nin İSKEN’deki yüzde 51 hissesini satın almak üzere anlaşma sağladı. Resmi süreç tamamlandığında OYAK, Türkiye’nin elektrik ihtiyacının yüzde 2,6’sını karşılayan İSKEN Sugözü Enerji Santrali’nin tamamına sahip olarak enerji sektöründeki yatırım portföyünü güçlendirecek. OYAK Genel Müdürü Süleyman Savaş Erdem, Türkiye elektrik üretiminde önemli yeri olan tesisin tamamına sahip olmanın önemine dikkat çekerek, “Güncel jeopolitik gelişmeler ışığında enerji sektöründe büyümeyi önemsiyoruz. Bu yatırımı Türkiye’nin enerji arz güvenliği açısından kritik bir kazanım olarak değerlendiriyoruz” dedi.

Dev banka Türkiye tahminini açıkladı: Faizde büyük değişim bekleniyor

ABD’li yatırım bankası Morgan Stanley, Türkiye’de enflasyonun yaz aylarında hızla düşmeye devam etmesini beklediğini açıkladı. Bankanın tahminine göre, iç talepteki yavaşlama ve enflasyon beklentilerindeki düşüşle beraber faiz indirimleri temmuz …

Bakanlıktan, dış ticaret denetimlerinde 5,9 milyar liralık ek tahakkuk ve ceza kararı

Bakanlıktan, dış ticaret denetimlerinde 5,9 milyar liralık ek tahakkuk ve ceza kararı

Hareket globalde güç kazanıyor: IC100 listesinde 4 basamaklık yükseliş

International Cranes and Specialized Transport (ICST) dergisinin IC100 listesinde, bu yıl dört basamak birden yükselen Hareket, dünya genelinde 29. sırada yer aldı.