İhbarın yapıldığı isimsiz mektupta Adidas’ın Asya ülkesindeki pazarlama bütçesiyle ilgili üst düzey bir yönetici de dahil olmak üzere çok sayıda Çinli çalışanın adı geçiyor.
Mektupta Adidas personelinin dış hizmet sağlayıcılardan komisyon aldığı iddia ediliyor. Raporda, Çin’de farklı bir bölümde çalışan ikinci bir üst düzey Adidas yöneticisi, tedarikçilerden “milyonlarca euro nakit” almakla suçlanıyor.
Adidas yaptığı açıklamada 7 Haziran’da Çin’de kendisine gelen ihbarı doğruladı. Şirket faaliyet gösterdiği tüm pazarlarda yasal düzenlemelere ve etik standartlara uymaya kararlı olduğunu ve bu konuyu yoğun bir şekilde araştırdığını paylaştı.
ADİDAS ÇİN PAZARINDA İPLERİ ELİNE ALDI
Adidas, Covid-19 salgınına kadar en hızlı büyüyen ve en kârlı pazarı olan Çin’de benzeri görülmemiş bir kriz yaşadıktan sonra geçen yıl bu ülkedeki liderliğini yeniledi.
Adidas Mart ayında yaptığı açıklamada, bu yıl Çin’de bir toparlanma beklediğini ve 2023’ün dördüncü çeyreğinde yüzde 37’lik bir artışın ardından çift haneli bir satış büyümesi öngördüğünü söyledi.
Zorunlu çalıştırma nedeniyle Çin’in Sincan Uygur Özerk Bölgesi’nden pamuk almayı durduran İsveçli hazır giyim şirketi H&M ile aynı konuda endişelerini açıklayan spor giyim markaları Nike ve Adidas, sosyal medyada Çinli tüketicilerin başlattığı boykot kampanyasının hedefi oldu.
Ayrıca uzun süreli sokağa çıkma yasaklarından da etkilenen Adidas’ın satışları 2019 ve 2022 yılları arasında sert düşüş yaşadı.
Çin’de yaşanan tüm bu olumsuzluklar, geçen yıl yerine eski Puma patronu Bjorn Gulden’in getirildiği Adidas CEO’su Kasper Rorsted’in da görevden alınmasının temel nedenlerinden biriydi.
patronlardunyasi.com